fredag 31 augusti 2012

Kastar det gamla inför nystarten

Igår åkte jag på lunchen till stallet då jag till slut fick tag på en hovslagare. Skon är nu på (tredje skon gillt heter det väl??) och jag håller alla tummar att den får va kvar... Hoven har inte mycket fästyta på utsidan :(

På em ända till 21.30 var jag på Eke och packade upp all utrustning, halmade boxen och var på stallmöte, så något trött nu efter en veckas "flyttande". Ska bli skönt att få hästen på plats ikväll :) tror hon kommer tycka det ska bli skönt att få börja sova inne igen.

Hon har blivit väldigt mycket tajtare med mig efter att jag var allt hon hade att tillförlita sig på under rehabtiden. Hennes sätt att vara är egentligen "försök ta mig du" så där stoigt när jag ska hämta eller lämna henne i hagen ;) igår så ville hon inte gå upp för backen i hagen till polarna när jag släppt henne. Jag var tvungen att gå uppför backen framför henne, då följde hon minsann efter sötnöten. Om jag stannade upp så stannade hon med ;) helst skulle jag väl burit henne antar jag haha, men orkar inte lyfta 570 kg, det är lite to much.

Jag kastade mina gamla transportskydd igår då vi inte vill bli påminda om olyckan. När man ser demoleringen + alla blodrester inuti kan man inte annat än rysa till.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar