måndag 20 augusti 2012

Nu blir bootsen permanenta.....

Helgen spenderades mestadels hos Becca och Eric som hade inflyttningsfest i deras hus på lördagen. Mycket lyckat och jag hade väldigt roligt tillsammans med alla fina vänner :)!

Igår när jag kom hem på kvällen och hämtade in Ina så hade hon dragit av sig en framdojja, 2 dagar efter skoningen!! Suck, för mycket spring i leran tror jag... Jag som trodde att det var höger bakdojja som i första hand skulle flyga av då hon fått en hovspricka på sidan av att vara barfota i 4 månader, men den satt minsann bra. Som TUR var så hade inte Johannes hunnit åka hem till Skåne än så han kunde komma på en gång och slå på en ny! Guuuld! Och från och med nu kommer Ina få ha boots på sig i hagen på frambenen jämt, hon har ju så himla mycket tryck i bak (även i hagen) att hon ofta klonkar i och kan då lätt ta av sig skorna + skada sig. Hon stryker sig inte, bara trampar sig... Blir bra det på Eke då man kan välja till benskyddsbyte när de ska ut till hagen :)
Nu ska jag äntligen till lill-hästen och ta en skrittur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar