fredag 3 augusti 2012

Senan är nu friskförklarad :)

Idag ringde äntligen min veterinär på sena eftermiddagen! Jag frågade då om hon tyckte att Ina behövde komma in och ultraljudas igen, men veterinären höll med mig om att eftersom det gått snart 4 månader sen skadan uppkom så ska den definitivt vara läkt nu då Ina varit i stillhet.

Så vi slipper åka in igen och senan är friskförklarad, äntligen!!

Så fort såret är borta helt och hållet (är en halv tumme stort nu) så får hon äntligen börja skrittas uppsuttet, ca 2-3 veckor. Sen börja komma igång med travjobb och då stämma av hur det känns.

Och snart kommer det bästa, det som Ina längtar mest av utan tvekan. På söndag kväll kommer hon släppas i den mindre sommarhagen där 3 kompisar går. Så hon kommer få vara lite sommarhäst innan hösten kommer iaf :) och då såklart få gå med andra hästar igen!!! Idag gnäggade hon i en timme när jag bar där. Två av hennes kompisar hade varit på stallplanen och hon blev så ledsen när de försvann :(

Det är nu som hon visar hur frisk hon känner sig, så det blir så bra att äntligen få gå ute på riktigt med kompisar igen. Kameran får följa med vid släppet :)

Puh, jag har inte smält allt än, det känns overkligt, men nu verkar det som att turen och det goda börjar visa sig för oss äntligen.....

2 kommentarer: