tisdag 18 december 2012

Det vart mörkt inne....

Igår när jag precis mockat klart och skulle köra ut skottkärran så vart det plötsligt kolmörkt i stallet! De skulle tydligen byta en säkring. Jag som precis skulle göra iordning Ina för ett träningspass fick istället sätta mig på en halmbal utanför Aidas box vänja ögonen till mörkerseende tillsammans med Elin... Vi öppnade dörren ett tag och märkte hur ljust det var där ute med snön. Första gången det var ljusare utomhus på kvällen sedan ett par månader tillbaka ;)


Min tidsplan sprack lite där på grund av att man inte kunde göra något under strömavbrottet, jag som hade tänkt rida första passet i ridhuset sen två veckor tillbaka! Men vi fick istället köra ett snöpass till, vilket ändå var mysigt och roligt! Snön hade fyllts på och var lite fastare nu pga töandet, så Ina pustade och frustade på när vi travade och galopperade fram. När vi vände fick hon dock en helt annan fart och jag lät henne gå i det galopptempo hon själv ville, vilket var snabbt haha. Sista galoppen var på ett lite lättare snötäcke på stigen, så då samlade jag ihop henne lite så fick hon jobba mer på slutet. Riktigt fin!

Apropå vintern; Ina hälsar att hon INTE fryser i sin onepiece ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar