måndag 3 december 2012

Hej hypokondriker

Ja, kvällen blev inte riktigt som jag planerat. Ina verkade lugn och fin igen, *hoppashoppas*! Jag skulle hacka ur is-styltorna från Inas hovar och var på sista hoven då det började göra ont i handen. När jag var klar med alla hovar tog jag av handsken och då stod lillfingret åt lite fel håll... Och det gick inte att trycka tillbaka heller. Så när jag fått höra diverse skräckhistorier om operationer och fingrar ur led gick jag till närakuten (tur att jag bor så nära). Där blev jag hänvisad till ortopedakuten. Läkaren försökte trycka fingret rätt utan resultat, då han ville röntga. Som tur var verkade både skelettet och leden klarat sig!! Fingret var förmodligen ur led från början och jag hade en muskelskada. Så nu ska jag gå med fingrarna ihoptejpade i 4-6 veckor för att lillfingret ska komma tillbaka i rätt läge igen :((

Jag får helt enkelt rida med tygeln mellan ring- och långfingret istället ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar