lördag 29 december 2012

"Hemligheten" från Holland

Nu har som sagt mitt paket från Holland kommit och det jag beställt är ett.........

..nytt KANDAR!!
Original-utseendet
Märket heter Premiera och endast ett fåtal återförsäljare finns av det i Sverige. Kandar-modellen heter "Rome" och det är hur snyggt som helst!! Det är rundsytt med svart mjukt och glansigt läder och har en 4 cm bred nosgrimma med tjockt vitt foder och pullbackknäppning. Dessutom är nosgrimman LACKAD vilket gör den mega-glansig, sjukt läcker! Kandaret är ganska likt Otto Schumacher-modellerna, fast ännu ett snäpp snyggare och dessutom flera tusen kronor billigare ;) Helt enkelt mitt dröm-kandar, totalt min smak :)!

Betten på plats samt pimpat med mitt rosa bling-pannband
Både kandaret och tyglarna var redan jättemjuka och fina, behöver ingen upputsning alls! Dock kommer jag ha mina nuvarande tyglar som hemma-tyglar och använda de nya tyglarna på tävlingar. Just tyglar blir ju så himla nedkletade av svett, päls och dreggel, så känns bra att ha ett extra-par nu :)

ÄLSKAR nosgrimman!!
 Det var lite svårt att få plats med alla fyra (!) remmar i pannbandet, men som tur var så var det redan lite uttöjt av det andra kandaret, så det gick till slut... Jag ska köpa till en nackplatta som kommer ligga under alla nackremmar så att allt hålls på plats samt att det ska ge den bästa komforten för Ina.

 
Gissa om Ina kommer bli snygg i detta eller vad?




1 kommentar: