söndag 16 februari 2014

Frisk från "nageltrånget"!

Nu har Inas ömhet i hovsulan försvunnit och Ina känner sig nu VÄLDIGT frisk (och pigg)!! Så otroligt att detta är samma häst som i stort sett inte kunde gå alls med sitt högra ben för bara 4 dagar sedan:




Jag åkte till Ina på förmiddagen och gick med henne på dressyrbanan lite och eftersom hon var så pigg så travade vi några varv också just för att hon inte skulle ta en 5 varvs-repa i hagen när hon fick komma tillbaka dit igen ;) Jag kännner min häst, haha! Och det hjälpte, för det räckte med en galoppsträcka rakt fram, sedan fort vek hon ihop benen och gjorde det hon längtat efter att få göra ända sedan i torsdags





Så nu är ordningen återställd! Ina är glad, jag är lättad och imorgon ska vi ut och skritta för att jag ska kunna känna hur hon känns i takten uppe på hennes rygg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar