torsdag 6 februari 2014

Onsdagens träning, programträning

I onsdags på träningen för Evelina red vi igenom det program som ska bli vår första start för i år. Eftersom jag står som första reserv till Hebys MsvB:2 den 16 mars så är det ju stor chans till att vi kommer med där och därför så red jag då igenom just MsvB:2an.

Vi började passet dock med en övning där Ina skulle flytta ut kroppen och samtidigt ställa inåt. Gjorde detta strax innanför spåret och sedan vände vi in på en halvcirkel till meddellinjen, fortfarande med bakdelen utåt och ställning. Ina svarade riktigt bra och att flytta baken utåt är numera något hon accepterar till fullo! Detta var ju något vi hade olika åsikter om i november, innan hon blev mer medgörlig i sidorna. Så träning ger verkligen färdighet!

Här är lite från travövningen:


Sedan red jag som sagt igenom MsvB:2. Gjorde detta två gånger och även om det kändes lite "ovant" att rida program igen (var ju tidiga oktober senaste tillfället vi red program) så märkte jag ändå att Ina verkligen utvecklats under vintern! Förutom att hon gjorde många av programdelarna bra så kändes hon mycket mer rid- och påverkbar genom hela programmet. Bara en sådan sak som att ha en helt böjbar häst i hörnen, det ni ;)

Jag har filmerna i iPhonen och de var lite för långa för att kunna laddas upp hela, så här kommer några delar från när vi red programmet.

Trav med skolor:



Ryggning och skritt (som utvecklats massor!):



Galopp, byten (rena). Vad sägs om utvecklingen av vänsterbytet :D?:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar