lördag 1 februari 2014

Översvämning i stallet...

Igår (fredags) fick man sig en mindre trevlig överraskning; varmvattenberedaren i vårt torkrum hade sprungit läck och hela vår stalldel stod under några dm vatten, så Ina hade haft vattensäng under natten... Så att komma till stallet på fredagseftermiddagen lite seg efter arbetsveckan och trött i kroppen efter innebandyn var ingen ursäkt. Bara att kavla upp ärmarna och skotta ut nästan allt strö i boxen eftersom det var dyngsurt... 



Det var en skön känsla att få ut det blöta och in med tjockt lager spån för sista upptorkningen och sen massa fluffig halm överst.

Trött i ryggen, men Ina behövde jobba och när jag väl satt i sadeln kändes det väldigt bra! Vi körde på en hel timme (brukar sällan rida längre än 45 minuterspass) och jag satt i hoppsadeln. Vi jobbade ett rejält galoppass med fokus på samling och mjukhet i munnen. Till en början ordentliga samlingar på 4-kanten och sedan försökte jag bibehålla den mjukheten jag hade i munnen i samlingarna till att rida ett kryss (evighetsväg) och vid medellinjen göra enkla byten. Den övningen har alltid varit svår då Ina och jag inte är överens om eftergift och skrittstegen... Men oj vad det håller på att bli bättre där nu, så roligt!!

Efter passet, väldigt trött och NÖJD tjej!

Hallåååååååååå!

#NoComment

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar