lördag 22 februari 2014

Galoppintervaller

Otroligt mysigt väder idag efter två dagars snöande/slaskregn. Solen tittade fram då och då, så jag bytte ut det tänkta ridhusjobbet mot galoppintervaller ute istället :) Jag var väldigt trött i kroppen också (efter veckans alla träningspass tror jag) så det var även mer passande jobb för ryttaren också. Om jag försöker jobba ett dressyrpass när jag själv är extra trött slutar det ofta med att det bara blir ett halvdant pass, alltså ingen riktig genomridning, utan det blir då endast ett "rida runt-pass". 

Jättenöjd Ina fick sedan gå ut i hagen igen. Hon hade inte fått äta upp sin lunch ute tidigare då hennes hagkompis, som Ina har lite för mycket respekt för, hade tagit även hennes höhög i beslag medan Ina bara ställde sig bredvid och kollade på. Suck... Så innan jag släppte in Ina i hagen igen fick hon en ny liten lunchbuffé vid grinden bredvid höpåsarna :) #nöjdIna


Nu har jag just tagit en välbehövlig powernap (tänk om man fick göra det varje dag!) och ska åka iväg lite senare och äta middag med vänner. Bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar