tisdag 11 januari 2011

2010- resumé

Många andra har gjort årliga resuméer på sina bloggar bl.a. och jag tänkte att mitt egna 2010 inte var så innehållsrik. Men när jag började tänka efter och kolla i min kalender så visade det sig vara en stor blandning av mycket förändringar, roliga+hemska händelser och sjukhuskalender... Så jag fick vackert göra en resumé jag med, blandat med bilder och filmer:

JANUARI
En rejäl krasch i Sunnersta resulterar i en spricka i korsbenet.

Snön täckte Inas ben....

Röntgen av min 4 månader gamla trampskada (OBS, hovmärke ;) ) = spricka

30 hp Medie- & kommunikationsvetenskap startar


FEBRUARI
Startade min hästblogg, En Wass elitsatsning

Jag köpte mitt första "ridhusobjektiv" & vågade mig på min första ridhusfotojobb under DM för lektionsekipage.

Uffeträningarna med Lola kom igång på riktigt

Inga tävlingar = mycket festande



MARS
Blödning i axelfästet

Första tävlingen för året m Ina, debut LB:3 m 63%!

Värsta tävlingen jag varit med om. Någon försökte få mig diskad pga att jag red i mina Dyón-leggins, allt kändes så värdelöst! Jag fick dock låna ett par stövlar av Klara! Ina debuterar LA:4 och division II trots att hon eg. inte var tekniskt redo. När vi kom hem fastnade Ina med ryggen under bakre bommen i transporten och kom inte loss. Panik utbröt, men hon klarade sig med ömma muskler...

Årets första Lolatävling. Det hade varit vår i en vecka, på en halvtimme var allt snökaosigt igen... Första MsvB över 50-strecket! MsvB:2 54%!

Jag har tentaångest och festar varje helg...


APRIL
Ina visar utveckling och får 65% i LB:3 m sina första 8:or på alla trav- & galoppökn.

UPK:s lektionshästar springer en lång bit på 288:an....

Jag gör mitt första bröllopsfotojobb!

Div3-hoppningen startar dagen efter springturen på 288:an...

Jag rider Goliath i laget i div2-dressyre pga Inas rygg. Han stack i hela galopprogrammet, men vi fick ändå ihop 61% i LA:4

Jag börjar hoppträna Ina för tränare och hon blir duktigare för var gång!

Jag börjar rida, utbilda och träna Majlis

Sista rycket i plugget, en hemtenta som ska skrivas när vårsolen äntligen tittar fram...


Div3-hoppning på UVFK. Flyger av i första, sen 0:ar i laget, revanch!

Sista april blev jätteroligt, men efter det fick jag återigen uppleva vilka svin killar är !

MAJ
Sista tävlingen med Kalle :'( Vi får rosett i 1m!

Majlis första tävling någonsin!

Våren är kommen vilket firas mycket!


Ina startar sin första hopptävling med bravu! Och det efter att aldrig hoppat bana innan =D

JUNI
Jag fick veta att jag fått VG på hemtentan och även då klarat hela MKV-kursen! 60 hp klart

Firar underbar midsommar i Öregrund med finaste människorna <3


Ina går med kandar för första gången!



Jag tävlar en hel helg med halsfluss (omedveten diagnos..) och videobloggade efter första tävlingsdagen för att vissa tvivlade på att jag var sjuk "på riktigt"...



JULI
Ina och jag firar 1 år tillsammans <3 <3 <3

Underbara 2 soliga veckor i sommarstugan. Jag fyller 22 år.




AUGUSTI
Jag byter design på bloggen


Fotar mitt andra bröllop!

Blir Ridsportförbundets officiella fotograf under Uppländsk Ridsport 2010

Ina börjar att slappna av på tävlingarna vilket ledde till dubbelseger med 71- resp. 72%!
Får en inflammation i ryggen.
Är i Öregrund under Roslagsloppet.
Division 1-dressyren startar, Lola brunstig = stod still...




SEPTEMBER
Söker jobb och får fast anställning som mediasäljare, vilket kommer att förstöra mitt psyke...

Div1 fortsätter, i regn.... Vi presterade vår första MsvB:4 över 50! (54%!) se film:



Jag blir anlitad av Equipe som deras hästfotograf!



Det blir klart att jag ska köpa min älskade Ina!

Köper mina underbara Petrie-stövlar!

Jag får min 3e spricka i högerfoten...
Ca 2 dm från att bli totalt rammad på förarsidan i bilen, änglavakt.



OKTOBER
Får panikattacker, psykiska men och magkatarr av säljarjobbet, säger upp mig. Efter 1,5 vecka som arbetssökande får jag komma på intervju hos inkClub.

Ina går igenom besiktningen och den 22 oktober blev du min och vi flyttade hem till Surmulen

Rider finalen i division 1-dressyren i MsvB:4 med Lola, ok program.





NOVEMBER

Jag får jobbet på inkClub och börjar 1 november. Märker direkt vilket otroligt bra företag det är! Jobbar omvartannat på Beauty Planet också och blir flyttad dit efter lite omdirigering på ordern. Får många vänner på en gång som nu är som min familj!

Får börja träna på gymmet igen efter 6 månaders uppehåll pga lederna!

Ina besöker tandläkaren i ett dygn. 
Trots 2 veckors vila innan får hon 61% i LA:1 på KM

Jag började träffa en väldigt speciell person som lyckades få mig att lita på honom fullt ut väldigt snabbt, trots mina "förtroendeproblem".
Jag mår allt bättre och var riktigt lycklig hela november!


DECEMBER
Julfesten på jobbet var jätterolig trots att man var helt slut. Dock råkade jag ut för en väldigt otrevlig sak när vi skulle hem, vilket kommer påverka mig ända in nu då jag skriver detta... Jag får märka av värdet på mina underbara kollegor!  

Jobbar 189 timmar i december.
Inventeringen var urjobbigt, men superkul tack vare alla mina underbara jobbarkompisar!
Ju närmare årsskiftet kom, ju närmare kom dagen jag våndats över, den dag då du inte längre skulle jobba kvar på inkClub och åka iväg...
 

2 kommentarer:

  1. Ska du fortsätta att tävla Kalle och Lola?

    SvaraRadera
  2. Anonym--> Vi får se hur det blir med tiden och så. I nuläget när jag jobbar heltid och har egen häst finns 0 tid över. När jag red Kalle och Lola aktivt hade jag möjlighet att träna några gånger i veckan på dagarna. Men jag kommer ha mycket svårt att släppa Lola framförallt, eftersom det är inte lätt att komma upp i Msv-nivå, än mindre med en lektionshäst. Jag jobbar för att få andra arbetstider och om det funkar i tid så vill jag iaf fortsätta att rida och tävla Lola.

    SvaraRadera