söndag 9 januari 2011

Introducerat Moa

Idag har Inas kommande medryttare Moa varit och provridit + varit med och lärt sig alla Ina-rutiner :)
Jag känner Moa sedan många år tillbaka och hon har dessutom tränat för mig i några år och förutom att hon är duktig och alltid sätter hästen främst så vet jag att jag alltid kan lita på henne till 100%. Någon annat alternativ finns inte för mig om jag ska ha någon annan som rider min fina prinsessa :)
Det var väldigt mycket snö överallt och idag har det varit +grader = tö och ännu tyngre underlag. Men vi höll oss på en liten volt i mitten av stora ridbanan som var ganska ok. Blev lite skritt och trav i låg form. Jag började rida igång lite och sedan fick Moa hoppa upp och känna på henne några varv. Är ju svårt att känna på henne "på riktigt" med så konstigt och jobbigt underlag, men det funkade helt ok ändå. Båda två verkade nöjda :)

Så nu kommer jag att få lite avlastning några dagar i veckan vilket kommer bli guld!

Har även hittat en transport jag vill köpa, hoppas hoppas hoppas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar