söndag 30 januari 2011

Helga

Idag tänkte jag och Christina rida till ridhuset och hoppa.

Dessvärre så tyckte jag att Inisen var en aning tjock på insidan av höger bakben. Knappt någon värmeskillnad, inget i hoven och hon hade def INTE ont för jag fick klämma, känna, hon trampade över lika mkt med båda fötterna, och tryckte på och var lika glad som vanligt :)

Men för säkerhets skull så fick hon hoppa över träningen idag. Skulle aldrig ha förlåtit mig själv om det hade blivit dåligt efter träningen... Förmodligen är det noll fara med det lilla som är, men jag tar det säkra före det osäkra :) Så hon har fått promenera lite idag och fick sen vackert gå ut i hagen igen  Hon stod och tittade efter mig vid grinden och undrade "blir det inget mer..?", sötisen!

Men jag körde upp till Lurbo och hjälpte Christina lite när hon red på tok-Helga ;) Hon ville gärna att jag också skulle sitta upp och rida igenom henne vilke jag gärna gjorde eftersom jag älskar att testa olika hästar! Alla är en ny utmaning :)
Hon var väldigt speciell och svårriden faktiskt, vet inte hur man ska beskriva henne. Lite som en slingrig orm som bara vill gå på fart och hänga sig i bettet ;)




Så fokus blev att få en dämpad häst som kunde vila på steget utan att hänga sig i bettet. Haha, NÅGON blev rätt föbannad på mig mellanåt ;) Men hon blev jättefin och började slappna av mer och lyssna bättre.

Här är en liten film från dagen, förhoppningsvis har vi en lite mer "smör-film" nästa gång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar