lördag 1 januari 2011

Nytt år, nya mål

Nu återupptas det aktiva bloggandet igen efter lite uppehåll.
Uppehållet berodde på att det inte hände något speciellt alls varken i Inas eller min tillvaro = inget att skriva om.

Men idag är det den 1 januari, första dagen på 2011 och nya tag skall tas!

Tänkte börja med att svara på en fråga jag fått från en anonym person:

"Du skrev förut att du skulle lägga ut lite annonser på hästsaker till salu. Än så länge har jag bara sett kandaret. Kommer det mer?"

Svar:  Det stämmer alldeles utmärkt :) Jag har en del saker som jag kommer att lägga ut på försäljning, en hel del riktigt fina grejer dessutom! Kandaret har jag t.o.m. kvar pga oseriösa köpare. Jag planerar att lägga ut en hel del av grejerna imorgon på bloggen, både med bild och text.


Igår var jag och Ina ute med Torun+Helga på en timmes snötur som var jättemysig och rolig! Jag red barbacka och Inisen var vääldigt pigg och glad :) Vi galopperade en hel del i djupsnön samt hoppade en liten stock inne i skogen.

Idag hade jag tänkt rida ut i snön igen, men på e.m. ungefär när jag skulle ta mig ner till stallet så fick jag ett tel.samtal om att Ina idag hade blivit utsläppt endast iklätt sitt innetäcke! Detta innetäcke är ett eg. varmt thermotäcke som hon har på sig om nätterna, men det tål inte väta för 5 öre! Det snarare drar åt sig all fuktighet! Ute brukar hon ha det underst och sedan sitt jättetjocka halsthermotäcke, men nu var alltså inte utetäcket på... Så hon var helt dyngsur när hon kom in, har ju toksnöat hela dan ju. Tjejen som ringde mig var jättegullig och tog på Ina ett fleecetäcke som hänger utanför boxen, och jag tog med mig ett till fleecetäcke hemifrån. Så när jag kom ner fick hon ha 2 fleecetäcken + sitt utethermotäcke för att få upp värmen igen.
Stackar lilla Inis. Fast hon var inte så kall som hon kunde bli förr faktiskt, måste vara hennes tjocka björnpäls som räddat allt.

Idag har jag betalat in både min ryttarlicens och ridhusavgift på Lurbo, så snart kommer vi kunna träna i ridhus igen!!

2 kommentarer:

  1. Kanske är lite tjatig... Men vad har du till salu??

    SvaraRadera
  2. Bra tajming på din kommentar, för jag har precis ikväll lagt ut det jag har till salu just nu :)

    http://moteliten.blogspot.com/2011/01/markesutrustning-saljes.html

    SvaraRadera