onsdag 3 oktober 2012

Bock bock

Ina har ju haft några dagars "vila i igångsättningen" för att hon skulle få en liten återhämtning då hon lätt skulle kunna ta i lite för mycket nu i början, så det var nog nyttigt för henne!

Vi började med att skritta 10 minuter längs vägen. Jag kikade på alla små stigar och ängar, men efter allt monsunregnande så är det jättekladdigt och blött överallt :( Även ridbanan var typ under vatten, så vi gick in i ridhuset istället, där är det minsann alltid bra underlag. Ina blir alltid lika glad när hon får gå in i ett ridhus för hon kopplar det till ordentliga arbetspass ;) Öronen spetsas och bara att jag kortar tygeln 1 cm så börjar hon jobba igång med ryggen, trampar ännu mer och går ner i en djup rund form och frustandet sätter igång
- snacka om arbetsmyra

Hon var jätteglad att få jobba igen! I början höll jag inte så mycket i henne och hon gick i ett ganska lagom tempo. Sen efter första skrittpausen var hon tydligen uppvärmd tyckte hon, för då började hon ta i minsann. Så jag fick hjälpa henne att dämpa sig lite och hon var fantastiskt fin! Jag får dra med mig Ullis ut snart som lovat att ställa upp som kameraman, vill så himla gärna se om hon ser lika fantastisk ut som hon känns :)!
Chanette som stod på marken berömde hennes trav och sa att den var helt underbar och Ina verkade förstå vad hon sa då hon i samma stund krökte lite extra på halsen och satte i med ännu mer gung ;) Söthäst! Hon känner när man är nöjd!
Ina var så glad och fin i kroppen detta pass att hon till och med lade in några bocksprång i ren glädjeyra på slutet. Hon är inte världsbäst på att bocka, men det var väldigt söta språng iaf!

Efter passet var hon väldigt nöjd och stod snällt stilla lös i gången. Varje gång jag borstade halsen vände hon huvudet mot mig och tyckte att jag skulle gå tillbaka till att borsta huvudet, för det är ju bara sååå skönt! Livsnjutare typ.


2 kommentarer:

  1. Vad gulligt att hon visar så tydligt att hon är glad =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är underbar :) Och det är en härlig känsla att hon känner sig så lycklig nu!

      Radera