söndag 28 oktober 2012

Tappsko

Innebandyn gick jättebra och det var sjukt roligt! Jag ska försöka spela så många söndagar jag bara kan :) Stannade till på Willys på väg till stallet och köpte en proteinmjölk och en banan, precis lagom som återhämtning.

I stallet var det så fint med den lysande SOLEN som är såå välkommen! Ina hade tyvärr tappat en framsko (dumma lera!) så hon fick vila idag. Vågar inte riskera att hon skulle trampa fel nu när det är så ojämt underlag (mjukt/hårt). Men min bästaste bästa hovslagare Sara skulle ändå sko en av hästarna i eftermiddag, så hon kunde slå på en ny dojja på Ina trots att jag inte kunde komma dit. Sara tyckte Ina var så snäll när hon skodde henne, så det skulle inte vara några problem, guld värt!

Jag var ute och bytte "underställ" på Ina i hagen innan jag åkte hem. Nu har hon sovit med ett fleecetäcke och sedan fått sitt fleecefodrade regntäcke ovanpå det när hon ska ut i hagen. Men nu när det knäppt till ordentligt med minusgrader till och med på dagarna så behöver hon det varmare. Så nu åkte inne-thermotäcket på under regntäcket. Tur att man har en sån snäll häst haha. Jag kunde knappt röra mig på grund av den jobbiga och sugande leran, så jag fick hänga regntäcket på Inas hals medan jag bytte undertäcket och hon bara stod där så snällt ;)

Nu blir det till att laga revan på hennes tjockaste vintertäcke med hals. När jag köpte täcket 2010 så fick jag med ett litet kit för lagning! Så gulligt! Riktigt praktiskt med! En stor tygbit i samma material som täcket, en långt bukband samt ett bukbandknäppe och två extraringar. De där två extraringarna kommer jag sätta fast på hennes regntäcke så hon kan få börja ha sitt bruna halstäcke med ute i hagen.

Så här ser kitet ut, gulligt va :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar