tisdag 2 oktober 2012

Ina har ett helsyskon

Igår satt jag och kollade lite på ASVH:s hemsida. Ville kolla om det hade laddats upp några bilder på hästar man känner till.

Jag kikade bland annat in på Inas bäbisar som nu alla är stora. Ingen av de har bild, lite tråkigt :( Sedan kikade jag in på Inas mammas sida, Ockra och på alla hennes avkommor. Det är samma ägare till Ockra nu som när Ina kom till världen, alltså samma uppfödare. Och 2011 tog de en till avkomma på Ockra efter Master- alltså ett helsyskon till Ina :)!! Jag tror jag måste kontakta uppfödarna och be att få se några bilder på Optima som hon heter, Inas helsyster. Vill ju se och veta om hon blev likadan som Ina i huvud och utseende, eller om hon verkar bli helt annorlunda.

-Lite coolt med ett helsyskon, det är det inte alla hästar som har :)




O´Bellamie
f.2009
e.Belamour u.Onina ue.Master


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag tror att Ockra togs bort efter sitt sista föl, som jag förstod det. Då hon var till åldern kommen.
    Ottey finns här i Nordvästra Skåne och i helgen såldes lillasyster Odd Molly till våra trakter också, båda uppfödda hos Per Holmestrand:) Roligt att ha lite koll på syskonen!

    Visste du förresten att Orlando varit med i OS? I Norges landslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad intressant med all denna info :)! Tråkigt att Ockra inte finns längre dock :(

      Radera