torsdag 4 oktober 2012

Dags att öka havren, tjoho :)!

Igår gick jag och Ina på en promenad. Det var lagom efter tisdagens roliga pass där hon tog i för kung och fosterland. Idag tog vi ett lugnt motionspass i ridhuset ca 20 minuter. Hon var som vanligt jättefin och kändes t.o.m lite lite trött, det tar på en att köra bockserier ;) Jag har gått och väntat på att hon ska bli lite tröttare då det betyder att hon nu kommit igång så pass att energiintaget behöver ökas på. Så en liten ökning i havremängden blir det från imorgon, det säger hon inte nej till hihi :) Ina är en häst som aldrig blir "galen" av för mycket havre utan hon behöver en hel del när hon är i full träning-och tävlingskondition, trots sin lilla storlek :) Bild från idag på gullhästen (genom den nyputsade spegeln) nedan.

Idag när jag borstade tittade jag på vänster bakkota där såret satt. I ca 5 månader var det det enda man kollade på i alla vinklar och håll. Mest fotade bakbenet i historien tror jag ;). Men nu var det längesen jag kollade noga på där såret satt och blev helt överlycklig när jag såg vad små rester som fanns kvar :)! Helt otroligt egentligen det där med läkekött... Fylla ett hål i benet med nytt kött och sen "sy ihop" det med ny hud och päls, otroligt! Så här ser benet ut nu:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar