måndag 1 oktober 2012

Lagklassen

Det blir en dagen efter-uppdatering från lagklassen då jag kom hem jättesent och sjönk ihop i sängen direkt efter lite matintag....

Kalle kändes bra i andra klassen med! Han kändes lite trött så jag red fram bara 10 minuter för att spara på krutet. Kalle är en sådan häst som är mjuk och framriden redan om han har en klass sedan innan i kroppen. Han behöver endast "jogga igång" igen i alla gångarter + trimma högre några få varv för att bli redo för nästa start.

 Klassen innan släppte de inte in oss i collectingringen för att jag kom för sent. Detta på grund av att deras klocka i ridhuset gick 5 minuter för sakta, jättekul.... Men nu var jag beredd och fick gå in där. Dock var det ju så smalt att hästen knappt kunde vända på den ytan pga långbanan, så vi ställde oss i hörnet och tittade på ekipaget som red innan istället. Detta var nog bra, för han kändes mer framåt på banan då. Om Kalle inte har egen motor på banan blir han lite sto-kinkig om man trycker på honom. Nu var ju målet såklart att inte jag skulle bli lurad av honom igen och att vi skulle få till de grejer som inte var bra från första starten. Programmet gick bra och vi genomförde det utan någon stor miss :) Lite tråkig poängsättning med många 6:or och några 7:or där jag tyckte vi borde fått 8:or på t.ex. galoppvolterna, men det tyckte inte domaren. Dock kan man se i resultatet av den fulla klassen hur jämn poängfördelningen blev och att hon låg rätt lågt.

Det slutade i vilket fall med att jag och Kalle hamnade första utanför placering med våra 63%, med en ynka poäng. Men jag var väldigt nöjd med Kalle och vår prestation! Speciellt med tanke på att jag bara hann rida honom en gång innan tävlingen!

Fina Kallemannen!
Jag kunde för övrig köra hem honom efter vår lagstart, så strax innan 16 fick han komma hem till en nyhalmad box med eftermiddagsmat i. Nöjd häst! Sedan körde jag tillbaka till tävlingen igen och följde det spännande lagresultatet tillsammans med mina UPK:are. Vårt andra lag kom 2:a även denna gång, mycket duktigt!! Vårt lag kom 7:a för dagen, men väl kämpat ändå :)!

Ska försöka fixa filmen ikväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar