söndag 30 september 2012

På tävling

Hann inte skriva nåt alls igår, kom hem vid 22.30 och då var det bara sängen som gällde.

Idag är jag på dressyrtävling med Kalle på Lurbo. Vi hann trimma tillsammans hela en gång (igår) så vi är mycket laddade ;)

Han skötte sig bra i första klassen överlag. Det man får passa med honom är galoppökningen snett igenom då han byter galopp nästan enklare än vad han gör halt... Första gick bra, lite tidigt avbrott tyvärr. Sen i andra lurade han mig helt. Jag kan inte trycka på honom alls i galoppökningar utan rider typ arbetsgalopp även där och bibehåller ställningen. Men nu bröt han av istället strax efter passerandet av medellinjen vilket jag inte kände en uns av att det skulle hända... Så där fick vi en 2:a. Eller ja, domaren/skrivaren har skrivit fel siffror på fel rader då jag på galoppvolten innan fick en 2:a och "svag, byter halvvägs"....... Så nu vet jag inte om jag skulle haft bättre poäng under denna punkt eftersom det har blivit fel med siffrorna. Ibland blir man less på bedömningssporter!

Aja, 61,3% fick vi vilket inte är jättedåligt med tanke på tvåan och den lägre bedömningen efter det, men vi fick massa 7or och 8or i övrigt så det kändes ändå lite tråkigt... Bara att ladda om till nästa klass som är lagklassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar