torsdag 27 september 2012

Recept LCHF-pizza

Här kommer receptet på LCHF-pizzan jag lagade häromdagen som blev riktigt lyckad!
Det var nog den snabbaste pizzan jag någonsin tillagat....


Botten:

4 ägg
1,5 dl grädde (jag tog lätt matlagningsgrädde)
2 msk fiberhusk (jag tog 3 msk fullkornsdinkelmjöl)
100 gram riven ost
Salt (jag tog ca ½ msk)



Fyllning:

Egentligen valfri, men jag tog följande som blev supergott!;

Tomatpuré, tunt lager
Pärsons kalkon
Ananasbitar
Olivtärningar
Mozzarella
Ca 100 gram riven ost
Rikligt med oregano

1) Vispa alla botten-ingredienser förutom osten med en elvisp. Rör i osten och låt stå ca 5 min.

2) Häll ut smeten på en plåt med kanter med bakplåtspapper underst och grädda ca 10-15 min 175 grader.

3) När bottnen är klar lägger du på din önskade fyllning och grädda pizzan i 250 grader högt upp i ugnen tills osten smält ordentligt.


Man blir otroligt mätt på en bit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar