tisdag 4 september 2012

Invigt ridhuset

Igår hade jag min första fodring på Eke på kvällen. Hela 5 hästar skulle ha mat x)

Innan så gjorde jag iordning mina höpåsar med nya fina lappar då de gamla var lite slitna... Även hinkarna är "nytryckta" och det blev snyggt :)


Var även på Hööks innan och köpte nya hag-boots då Ina har lerbehandlat sina hon har... Tänker inte tvinga nån att ta på äckliga leriga boots ;) De var mjuka högst upp vilket jag tycker är jätteviktigt om de ska gå med boots en hel dag, annars blir det "hej skavsår i karleden"......


Vi invigde även ridhuset igår. Vi skrittade runt i ca 25 minuter och Ina var jätteglad, hon fick ju "jobba" lite igen. Ridhus för henne är träning, så om jag kortade tyglarna började hon jobba direkt med rygg, gigantiskt övertramp och böjde så fint på halsen, så hon kände sig jätteduktig hihi. Snaaaart får vi börja jobba igen mer än bara skritt. Blir bäst med ridhus i vinter känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar