lördag 15 september 2012

Hästmorgon

Idag åkte jag till stallet så att jag var där 7.15 och red innan utsläpparen kom så att Ina inte skulle bli föör ledsen när hennes kompisar gått ut. Jag skrev ju tidigare om att hon var lite koko häromdagen när jag skulle ta in henne och hon har liksom kommit igång fullt i huvudet nu. Hon gör egentligen inga dumma saker (förutom i onsdags...), hon är bara laddad till tusen :) Redo för arbete liksom! Så det kommer bli positivt sen när hon får arbeta fullt igen så hon får använda ut sin energi helt och hållet.

Idag red vi en ängsslinga i cirka 30 minuter. Mycket lugnt travarbete idag på taggad men stabil häst. Hon fick även ta två korta och lugna galopper till hennes stora lycka :) Ibland när vi skrittpausade mellan travlängorna blev hon lite taggad och taktade som hon tyvärr är så bra på... Så då varje gång fick hon träna halt och rygga några steg. Då stod hon faktiskt snällt stilla i halterna, så hon verkade ta åt sig bromsen på rätt sätt. Hon var mycket nöjd och verkade mer tillfreds när vi gick mot hagen eftersom hon fått rasta sitt huvud och kropp.

Snart är vi tillbaka helt igen :) Bild: Tierp-11

Nu är jag hemma hos mina föräldrar och har ätit frukost med dem. Jag har även hunnit fixa lite med transporten som snart finns till salu och nu ska jag fortsätta med bröllopsbilderna :) Imrogon blir det också ett morgonpass för Ina då jag har morgonfodringen. Då tar vi ett ridhuspass igen. Känns så bra att vara på G igen =D!

Ha en fin och solig höstlördag alla!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar