onsdag 19 september 2012

Snart klippdags

I år ska jag inviga min klippmaskin jag köpte förra året. Jag har aldrig klippt Ina tidigare, men när de rakat henne på Ultuna med en högljudd maskin i hennes sår så har hon ju inte reagerat, så en vanlig snaggning utan svid ska nog gå bra :)

Jag har inte bestämt mig än vilken typ av klippning hon ska få. Jag hade tänkt spårklippning men är lite inne på helklippning. Dock är hon mycket rädd om sina öron, så ansiktet får vara i sådana fall. Får klura på det där...

Så här såg Karin ut 2007 efter att jag klippt min egna typ av klippning;

2 kommentarer:

  1. De gånger jag klippt min häst de senaste åren så har det blivit en halvklippning (som i vänstra hörnet längst ner):
    http://stalljessica.blogg.se/images/2012/skrmavbild-2012-01-07-kl-01-23-38_183141141.png

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Ja, jag gillar den typen av klippning när man inte helsnaggar dem. Både för att min häst är en frysis och för att pälsen ska vara kvar där sadeln ligger.

      Radera