måndag 24 september 2012

Tvungen att planera om.....

På söndag är andra omgången av division III och den går på Lurbo. Jag skulle ju ridit Lola där med, men nu har hon skadat sig, fått en spark på benet, så hon står konvalecent nu :( Stackars tjej!

Så nu håller vi på och kollar vilken häst jag ska rida istället i laget.

Men som om det inte vore nog så har startlistorna publicerats och jag som ska rida lag på eftermiddagen (framridningsklassen är öppen för alla) har fått startnr 2, jäävligt surt! Då ska alltså min häst gå första starten ca kl 8.08 och sedan vänta i transporten till andra starten som tidigast blir möjlig vid 14-tiden beroende på hur man startar i lagen. Kul! Och som om det inte vore nog har de satt jättemånga som INTE RIDER LAG som sistastarter i första klassen..... När det är en framridningsklass till en lagklass borde alla lagryttare sättas mot slutet av klassen och övriga (som då bara rider EN klass) i den första delen, punkt slut.

Jag såg att rätt många lagryttare var drabbade av samma fenomen, så jag gissar att de kommer få många strykningar på grund av detta i första klassen. Jag vet inte hur jag ska göra själv med min förstastart.......


1 kommentar: