söndag 2 september 2012

Lång men rolig dag!

Nu, när klockan snart är 22 är jag äntligen hemma i lägenheten igen. Det blev en heldag med stort H borta i Harbo.

Jag är dock jätteglad, då Lola ÄNTLIGEN börjat släppa och våra "brottningsmatcher" verkar jag tillslut ha vunnit då hon idag började visa sitt gamla jag igen :) en mer lyhörd och mjukare häst! Hon lät nu mig hålla i bettet istället för henne och då blev det ju sååå bra! Tänk vad jobb och envishet kan göra ;)

I första klassen kändes hon bra, jag var jättenöjd då vi skrittade av banan för jag tyckte vi presterat ett ok program och Lola var okej lyhörd. Domaren tyckte dock det var ännu bättre och jag höll på att tappa hakan när jag fick protokollet, en 6a, annars bara 7or och 8or med slutsumma 74,3%!!! vi ledde länge, tyvärr fick en av de sista startande ett poäng mer och snodde förstaplatsen, men vad spelar det för roll när Lola och jag lyckas med dessa siffror efter allt slit :))!

Så vi fick glatt lasta ur för prisutdelning och sedan var det 2,5 timme till nästa klass, så Moa och jag satte oss inne i fiket för att hålla värmen, jag har ju blivit sjuk nu, tjoho... Och att jag inte var helt kry märktes i andra klassen då INGEN kraft fanns kvar... Jag red på ren järnvilja och Lola var jättefin och duktig även nu. Hon snubblade i upptagningen efter galoppökningen och domaren gav oss en 5:a där vilket var rätt. Det dryga var att hon även satte en 5:a på nästa punkt som bara var arbetstrav, och även där skrev hon "snubblar i ög". Det blev alltså dubbel bestraffning :/ Men trots det och att jag var slut som artist fick vi 67% vilket blev en 7:e-placering till slut, jämt i toppen :)

När vi äntligen var på UPK igen 19.15 fixade vi allt efterarbete, sen stannade vi hos Ina och Moa avlägsnade all fin lera hon rullat på sig idag medan jag mockade och fixade mat. Vem har sagt att hästlivet är glamoröst ;)?

Så nu ska jag äta middag och sen stupa i säng, är helt död! Men det var UNDERBART att återigen äntra dressyrbanan, saknat!!

Alla bilder och film kommer imorgon, orkar inte nu. Dessa två bilder får istället sammanfatta dagen :) GODNATT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar