torsdag 13 september 2012

Roligt ridhuspass!

Igår när jag skulle ta in Ina var hon helt koko-beng! Hon studsade runt, taktade och småställde sig. Jag blev såklart jättearg på henne då hon INTE brukar uppföra så utan är normalt mycket uppfostrad, så detta var bara dumheter! På vägen till stallet står ridhuset så vi gick in där och jag körde lydnad från marken med henne i en kvart ca. Vi gjorde halt med snabb reaktion, ryggade, vände på små kommandon. Hon blev sig själv igen då hon fick använda huvudet igen. Jag tror problemet ligger där. Innan gick hon inget alls och det accepterade hon bra, men nu när hon sakta börjar komma igång och hennes huvud kräver mer än vad hon får gå fysiskt än så länge. Så när hon är igång helt kommer huvudet få ordentlig "rastning".

Idag tog vi ett bra pass i ridhuset. Första gången i dressyrsadeln, ÄNTLIGEN!! hon var jättefin och duktig, önskar jag haft nån på marken som fotat eller filmat, hon såg så vacker ut i ridhusspegeln! Idag fick hon tom galoppera lite lite grann för första gången. Så snäll och så fin!

Igår frågade jag ju om nån kunde gissa vad som var nytt, och Tove gissade helt rätt! Jag älskar mitt Globusträns, men då det är helt svart så försvinner det helt på Ina... Så nu har hon fått ett helt nytt träns med bred, tjock, mjuk och VIT nosgrimma! Hon blev så vacker, eller vad tycker ni???

Dagen i bilder; nya tränset, premiär av silverschabraket och dressyrsadeln på, känns nästan som förr :))!!

5 kommentarer:

  1. Super fint!! Passade henne perfekt. =)

    SvaraRadera
  2. åh älskade gamla Eke... <3
    lilla stallet va? hade mina ponnyer där för många år sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt :)! Japp, första boxen till höger från parkeringen sett.

      Radera
  3. ÄLSKAR schabraket!! Önskar jag oxå hade ett sånt haha, någon dag blir det nog mitt :D

    SvaraRadera