lördag 1 september 2012

Helt slut...

.... För att jag verkligen har hållit igång på övertid i ca 2 veckor. Idag började jag känna av halsont med, trycker i mig all molkosan och echinaforce jag bara kan och håller tummarna....

Ina hade haft det bra idag och efter att jag varit hos Lola stannade jag vid Eke och borstade bort all lera, var inte farligt alla faktiskt! Vi stod och myste tillsammans länge sen, min gosiga lilla tjej 

Red ett pass på Lola på kvällen också och det här var det jobbigaste passet på henne hittills! Tror hon börjat märka att det blir jobbigt när jag sitter i sadeln... Hur mycket jag tycker om denna häst så är hon just nu HELT otrimmad, latis, hängande i tygeln, är stark och drar för att komma undan... Jag och Ulrika stod och skrattade åt den kommentar jag fick tidigare på ett Lola-inlägg om att jag bara var ute efter rosetter när jag startar LB på en häst jag red Msv på för 2 år sen. Ni är välkomna till läktarplatsen under ett ridpass så kommer ni få se på en häst som.... INTE skulle kunna starta Msv idag. Jag kommer liksom få kämpa som ett djur tillräckligt imorgon i LB-klasserna ;) Men det är ändå ROLIGT att rida Lolan igen lite och att få komma ut på tävling. Jag testade min Jaguar-sadel på Lola och den satt perfekt! Jon var faktiskt snygg i JW-paden som är röd, trots att hon är fux :) Jag red även i mina fina stövlar för att kolla att jag fick igen dragkedjan utan att strypa blodtillförseln... Och de satt jättebra idag!

Kämparpasset idag gav iaf utdelning då hon släppte bättre mot slutet och gjorde programmet ok.

Sen hade Lola überkort man som nästan var OMÖJLIG att knoppa, så jag blev nöjd med resultatet ändå.

Nu ska jag trycka i mig lite middag och sen gå å lägga mig, måste försöka med alla medel att inte bli sjuk nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar