torsdag 13 september 2012

Underlätta för galoppombytet

Idag kikade jag lite i Hippsons artiklar på deras hemsida och upptäckte att min före detta (och förhoppningsvis snart återigen aktiva) tränare Uffe Lind hade fått dela med sig av ett tips angående galoppombyte. Artikeln hittar ni här!


Det var Uffe som lärde mig hur man utförde galoppombyten. Först på Karin, som jag fick uppgiften att lära galoppombyten samtidigt som jag själv skulle lära mig ;) Sedan var det på Lola, som hade gjort några enstaka förträningar innan jag började på henne. Båda dessa hästar gör (eller gjorde om man ser ur Karins perspektiv ) nu rena galoppombyten. Jag kom ihåg vissa genomgångar vi hade med Uffe innan en övning med just byten. Ibland vart det så mycket info på en gång så man snubblade på sina egna tankegångar, men till slut satt det :)

Uffe är väldigt rolig att rida för då han alltid säger vad han tycker och har alltid givande övningar, jag rekommenderar honom som tränare väldigt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar