tisdag 16 oktober 2012

Nedsittning påbörjat

Ikväll var Sessan duktig som vanligt. Det tog ca 10 minuter innan hon kom igång helt, men sen jobbade hon på mycket bra och sansat. Nu börjar jag jobba lite mer nedsuttet i traven och galoppen. Just nu ska hon jobba på utan att kasta sig fram, liksom vänta i steget även om det är lite jobbigt. Detta gjorde hon mycket bra och jag jobbade traven med många övergångar till skritt, just för att få en dämpande hjälp. Jag lade upp stigbyglarna framför sadeln för att komma djupare och inte råka klämma med skänkeln.

Vi tog bara lite galoppjobb nedsuttet idag då hon fick sträcka ut sig mer i början. Men två sista fattningarna gick hon så lugnt och jobbade mjukt med ryggen utan övertempo.

Snälla Louise hjälpte mig att få en bild :)

2 kommentarer:

  1. Gud så snygg Ina var med Golden Stripe-ridtäcket! Vart har du köpt det och hur mycket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst passar hon bra i det :)! Normalt är ju dessa jättedyra, men det här hittade jag på Ullared (det är ett lager fleece, mkt bra passform) och betalade ynka 79 kronor för det :)!

      Radera