fredag 17 maj 2013

Fotografen har kommit ur idet

Nu börjar utomhussäsongen äntligen komma igång och det är roligt på flera sätt! Inte bara att man själv nu har lite chans att få tävla utomhus utan nu kommer jag äntligen kunna åka ut och fota på tävlingar igen :) Jag har ju inte råd att köpa ett bra inomhusobjektiv, så då väljer jag helt enkelt att bara fotojobba under utomhussäsongen.

Förhoppningsvis åker jag på tisdag (21/5) till Jump Club och fotar deras regionala hopptävling de har på eftermiddagen och kvällen. De ska hålla till på sin ljusa flisbana så det kan nog bli coola färgkontraster på korten! Hoppas bara att jag slipper regn som de hotar med... Om det totalt vräker ner vågar jag nog inte ha min kamera ute, inte ens i sitt "regnskydd".


Klasserna är 1.10m-1.30m, alltså mina "favorit-höjder". Inte för lågt och inte för högt, större chans att få bättre bilder :)

2 kommentarer:

  1. Vad har du för kamera och objektiv? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Canon EOS 400D med telezoom-objektiv Sigma 70-300 mm (utomhus) och fast 50 mm (bländartal 1:8) Canon.

      Radera