söndag 26 maj 2013

Nytt LA-rekord igen!

Wow säger jag bara, min lilla duktiga häst!! Ryttaren (jag) var ju lagom död efter gårdagens heldagsbröllop. Hemma vid 2-tiden, så cirka 4 timmars sömn blev det, perfekt uppladdning ;) Men det var bara att använda de sista krafterna och satsa allt på dagens tävling!


Jag hade med mig Sandra idag som groom vilket var jätteroligt! Och välbehövligt, då det blev mycket hålla häst och hämta saker ;)
Det var ganska varmt då jag red fram (ute) och Ina kändes lite halvmatt pga värmen vilket var förståeligt! Så hon blev framskrittad cirka 15 minuter och sedan så red jag 30 minuter, men inte superintensivt och med många skrittpauser, allt för att behålla krafterna. Hon kändes generellt lugn och stabil. Så fort vi kom in på banan (ridhuset) så möttes man av en chock, det fanns noll syre där inne och det kändes som en jättekvav bastu... Men av någon anlending så fick Ina tillbaka all energi som inte funnits under framridningen och jag fick ändra min ridning helt haha. Hon blev pigg, alert och fick häftigt tryck. Hon blev faktiskt näst intill perfekt då jag lyckades tygla henne på bästa möjliga sätt. Det är finlir mellan "wow" och "katastrof" när damen sätter i trycket, men idag lyckades jag hålla henne på mattan :) Inga stora missar utan jag tror hon såg generellt fin, pampig och teknisk ut. Var så himla nöjd efter ritten, men man vet ju aldrig med poängen... Ofta tycker jag att när man är jättenöjd så får man inte så jättebra poäng.

Jag och Sandra stod som på nålar och betade Ina medan vi väntade på att höra mitt resultat i högtalarna. När det sedan ropades ut att vi fått 68,5% höll jag bokstavligen på att dö av lycka!! Så himla underbart!!! Det blev andra gången som jag stod med min häst på en tävling och grät av lycka...

Nytt rekord i LA:4 (som aldrig riktigt fungerat bra för oss tidigare) och nytt LA-rekord generellt. Vi lade oss på en andraplats och vi lyckades hålla den andraplatsen genom hela klassen :D!
Som om det inte vore nog så roligt med vår individuella andraplats så lyckades vi rida till oss andraplatsen i dagens omgång av division II samt att vi kom tvåa i hela serien! Ind. resultatlistan finn här!





Så Ina fick galoppera sitt första LA-ärevarv med hela 3 stycken blåa rosetter ;)! Hon tyckte det var så kul!!

1 kommentar:

  1. Så himla duktiga ni är!! Inget lätt motstånd direkt i div2 :-))!!

    SvaraRadera