tisdag 28 maj 2013

Kvalat till MsvB!!!

Vilken eftermiddag och kväll det blev... Klockan är nu 23.30 och jag har äntligen fått komma hem jag med...

Första klassen blev travdelen katastrof då hon låste sig i skolorna och fick taktinslag i mellantraven. Galoppen däremot var hon fantastiskt fin i!! Men trots det fick vi skitpoäng även där... 3or på två skolor, 4 och 5 på enkla bytena som jag trodde skulle bli 8or på... Nä fy vad besviken och uppgiven jag var där ett tag. När vi gör en sak bra och får 4 på det, vad sjutton ska man ändra på då :(?? Slutade på 57%

Till andra klassen försökte jag ta ur spärren ur huvudet på Ina i skolorna, då framförallt i höger. Fick kämpa på framridningen och göra något mindre tvärning på banan och jag lyckades få bort alla hack!! Allt gick generellt bra, även galoppen. Jag var så otroligt nöjd med Ina efter ritten att hon kunde ändra sig på någon timme bara! Var dock osäker på poängen med tanke på hur förra klassen gick....
Men sen kom det upp; 65,8%!!!! Vi klarade både kvalgränsen (rejält dessutom) och fixade vår första placering någonsin i medelsvår klass :D!!!! Inte illa med tanke på att det bara var en månad sedan som Ina fick sin första LA-placering ;)

Tyvärr har jag ingen film då jag åkte ensam, men jag kommer alltid minnas denna start med värme :)

Vi gjorde det......




1 kommentar:

  1. Åhhh vad roligt för er, grattis!! Vad kul att ni både fick placering och kval på samma gång, dubbel lycka lixom =D

    SvaraRadera