torsdag 2 maj 2013

Det är verkligen inte min tid just nu....

Man får vara glad i 3 sekunder, men det straffar sig direkt....

Sista april blev jättelyckat! Jag och Becca hade en jättemysig dag! Vi kollade på Forsränningen och lyckades genomföra grill-picnicen i Stadsparken precis innan regnet kom. Sedan på kvällen satt jag hemma och hade det så bra i TV-soffan :) Hade så himla mycket sömnbrist så jag störtsomnade vid 19-tiden. Vaknade vid 22 och gick och lade mig på riktigt. Var så himla skönt att få sova ut ordentligt!
Becca och jag vid Forsränningen
1 maj hade jag morgonfodringen och det var jättemysigt att vara i stallet i morgonsolen! Alla hästar utom Ina (som var klar) stod och åt när jag kom dit, så jag bytte täcken på alla och tog sedan ut Ina på en galopptur där hon fick springa av sig ordentligt. Ängarna och stigarna har verkligen torkat upp bra nu!

Hade en sådan skön känsla när jag kom hem vid 10-tiden! Jag hade en hel dag ledigt, solen sken och den skulle hålla i sig hela dagen. Så jag beslutade att köra hem till mina föräldrar och lägga mig i en solstol på deras altan och njuta av dagen. Jag stannade vid ICA på vägen dit för att springa in och köpa lite grillkorv och bröd till vår grillunch. När jag sedan startar bilen på ICAs parkering håller jag på att flyga upp ur stolen då bilen totalt rusar upp på varvtalet trots att jag sitter med kopplingen helt intryckt. Bilen går heller inte ner när jag lägger ur växeln och kopplar ur, så då stänger jag av. Tänker lite i panik i några sekunder och sedan testar att starta om bilen igen; samma resultat.... Det var som att jag skulle suttit och tokgasat utan att ha någon växel i... Eftersom det är nära hem från ICA så testar jag att "rulla" hem. Det gick bra så länge bilen fick rulla, man fick ligga på bromsen hela tiden och så fort jag var tvungen att stanna vid en korsning och trampa in kopplingen rusade det upp på varvtalet igen... Folk måste trott att jag var helt knäpp!

Så nu har något med choken brustit, eller någon slang som har med trycket att göra gått sönder... Eller något annat jättespännande! Bilen ska alltså in på verkstad, IGEN! Så den kommer behöva bärgas dit eftersom det inte går att köra den normalt. Och som det inte vore nog så ska jag besiktiga min transport, IDAG! Hur jäkla dålig tajming kan man ha??? Kan tillägga att pga att tidigare mekaniker inte lyckats fixa bilens airbag-lampa (de har försökt 4 gånger, men den har börjat lysa igen varje gång) så gick den inte igenom besiktningen heller... Så nu blir det ombesiktning istället.

Nu kanske vissa tycker att en bil inte är hela världen, men för mig är bilen nyckeln till att jag överhuvudtaget får ihop mitt liv. Och just nu känns det som att allt verkligen går fel och till slut får man nog!


Som om det inte vore nog körde bussen 2 minuter för tidigt imorse från hållplatsen. Den skull gått klockan 05.30 men rullade iväg 05.28, så jag PRECIS missade den! Och nästa gick inte förrän klockan 06.00. Så där försvann min plan att börja klockan 05.45 idag.. JÄTTEKUL, verkligen! Denna dag började lika dåligt som gårdagen slutade...

Så om någon har en stor svart säck jag kan få dra över mig och försvinna ett tag så säg till...

UPPDATERING 09:15- Bilen bärgas idag men de har inte tid förrän på onsdag att börja med den.... Jaaaa vad kul..............................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar