lördag 4 maj 2013

Tagit kontroll över gnäggningen!

Imorse hade jag morgonfodringen och passade såklart på att rida Ina innan jag släppt ut henne och Aida. Idag red jag på kandaret för att få ihop henne bra så här dagen innan tävlingen (som är på träns). Hon kändes verkligen jättefin! Inget uns kvar om att hon skulle vara trött eller matt, så denna vecka har verkligen gjort susen, precis som jag tänkt mig :)

Jag behövde inte sitta och harva runt på banan i en evighet eftersom hon kändes så fin, både i att hon lyssnade bra men också att hon var mjuk och medgörlig. Hon försökte lägga fokus på annat (hästar som går ut i hagarna osv.) genom att dra upp huvudet och gnägga, men för första gången lyckades jag få henne att "hålla igen" en hel del i sin gnäggning och faktiskt fortsätta att jobba! Tidigare har inte detta varit möjligt, men nu är det andra tider minsann ;)

Vi red igenom hela LA:3-programmet för att känna igenom det igen + att jag behövde en repetition på programmet då jag bara ridit det en gång förut (i Heby). Vi fick en mycket bra känsla!


Världens snällaste Pappa skjutsade mig till och hem från stallet och har nu haft en jättemysig frukost hos föräldrarna+katterna i huset :) Så himla snällt av honom då jag slapp ägna hela lördagsmorgonen och förmiddagen åt att åka, vänta på och byta bussar....

Så imorgon kommer jag rida till tävlingen (Jälla) eftersom bilen är på verkstad och de har lovat sol och fint även imorgon :) Vi startar klockan 15:06, i slutet av klassen (LA:3 Division II). Jag har verkligen världens bästa lagkamrater som gick med på att ändra vår interna lag-startordning så att jag fick det mycket enklare nu när jag inte har någon transport att lasta in hästen i!

Här är morgondagens startlistor! Och jag hoppas att ni håller tummarna för oss! Vi kom 2:a med laget sist i Heby (av 9 lag) så vi hoppas såklart på en topplacering även denna gång. Kämpa ska vi i vilket fall! Och jag håller tummarna såklart att min lilla fröken ska fortsätta visa fin form och vara avslappnad + ridbar på banan. + att fortsätta få bukt med vänsterförvända :) Det är målet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar