fredag 17 maj 2013

Tandläkarbesök!

Idag har Ina träffat "tandläkaren" Peter :)! Ett behövligt besök då hon hade en vass kant på högra tandraden. Den vassa kanten kan nog absolut påverkat henne lite när hon jobbat med bett i munnen kan jag tro. Jag har dock inte känt av något speciellt under ridning, förutom hennes svåra högersida som ibland kommer fram (längesen nu).!Blir intressant att känna om hon blir lite annorlunda i munnen nu vid ridning :)

Snälla Lena hade redan tagit in min lilla tjej när jag kom till stallet och Ina var väääldigt trött när jag anlände, väldrogad ;) Supersnäll vid raspningen!! Sedan stod jag med henne någon halvtimme efteråt och höll hennes huvud medan hon kvicknade till. Kan ju också tillägga att jag passade på att klippa bort allt öronludd, hihi! Ina kan man ALDRIG klippa luddet på annars, så man får passa på när hon är drogad x)! Även manen blev friserad då jag passade på under "dö-tiden" när hon höll på att vakna och jag inte vågade lämna henne.

Hon åt jättebra både vid eftermiddagsmaten och kvällsmaten men får vila även imorgon såklart för säkerhets skull. Min fina!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar