söndag 5 maj 2013

Ny placering i LA :)!

Vilken otroligt rolig tävlingsdag! Den började med sovmorgon (!!) och sedan hämtade pappa upp mig och körde mig till Jälla (för att visa passet) och sen till Eke. När man rider till tävlingen måste ju vaccinationsintyget visas innan man kommer dit.

Jag knoppade Ina i hagen medan hon ändå stod och åt lunch. Det tyckte hon var helt ok ;)

På vägen till tävlingen märkte jag att Ina hade en "dryg-dag" då hon skuttade runt och hoppade till för det mesta... Men trots detta så skötte hon sig fantastiskt bra både på framridningen och på banan! Hon var pigg och glad när vi red fram, så jag jobbade henne nästan hela halvtimmen, och då blev hon lagom på banan :)

Hon tittade lite grann bara på banan och kändes redan från början mycket fin! Domaren skrev en stund så jag hann rida igenom både en skänkelvikning och vänster förvända. Själva programmet gick överlag riktigt bra! Travprogrammet blev lite "av och på" då Ina gärna ville iväg... Så ibland vid ingångar till en programdel kunde hon skjuta på lite när jag bara gav en eftergift efter en halvhalt, så jag upplevde det som att traven blev lite ryckig...
Galopprogrammet däremot kändes sjukt bra!! ALLT klaffade och vi fick i stort sett 7or rätt igenom :D! Vi fick till och med till den vänstra förvända, yes! 7or där med :)

Domaren hade legat väldigt lågt i poängen hela klassen så jag hade inga stora förväntningar på någon fantastisk poäng... Men trots att hon låg lågt så fick vi 64,5% och det räckte till en individuell 6:e-plats!! Inas andra LA-rosett andra tävlingen i rad :)

Laget hade väldans otur då det var EXTREMT små marginaler idag. Vi petades från 3e-platsen till 4e-platsen med ynka 0,001%!! Hur löjligt är inte det :( ?? Aja, vi får prestera på topp i finalen istället :)

Är så glad, stolt och lycklig över Ina och över VÅR prestation och VÅRT jobb vi lagt ner för att komma hit :)






4 kommentarer:

  1. Grattis va roligt!

    Följde på Equipe eftersom jag ahr kompisar som red och slogs av hur lågt hon låg. Efter halva klassen var man ju placerad på 58%!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)!

      Ja, det var "det stora samtalsämnet" när jag kom till tävlingen. Så jag blev då såklart ÄNNU gladare när jag fick höra att min och Inas procent blev 64,5%!

      Radera
  2. Stort grattis till er!! Ni har typ världens snyggaste outfit :D!! /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, tack så mycket :)!! Vi är mycket nöjda med vår outfit och färgskala ;)!

      Radera