fredag 11 juni 2010

Hoppning

Igår fick ju Ina vila och idag hoppade vi lite hemma. Hon taggade till som 17 så fort jag styrde mot hindrena :) Först lite småhinder på volt, sen en raka med 14m (3-4 språng). Testade att rida på både 3 och 4 för att kolla hennes lydnad och det gjorde hon mkt bra, så vi höjde till ca 80cm rätt snabbt. Sen flyttade Jessica travbommarna till galoppbommar diagonalt så jag kunde använda de i anslutning till hindren. Först var Ina inte med på att svänga efter hindret mot bommarna, hon var ju på väg mot nästa hinder ;) Men sen kunde hon svänga riktigt bra över dem och jag la ihop till små banor. Supertaggad men LYDIG häst som gjorde allt jättebra! Inatt går de med täcken på sig då det ska regna nästan hela helgen :/


Nu har jag precis kommit hem från Sommarro med Becca. Vi har käkat varsin pizza och nu är man ju lagom mätt alltså :S Blev dessutom "utringd" av Martina och Sandra att jag skulle följa med dem ut på krogen. Lovade att komma, men jag kör dit, annars kommer jag inte orka ta mig hem. Ett under att jag inte redan har somnat... Så bäst att jag drar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar