torsdag 17 juni 2010

Sämsta tajminen ever!

Har inte uppdaterat här på några dagar och det beror på att jag typ har legat i "feberkoma" sedan igår.

Kan börja med att säga;

tisdag: Dressyrpass med både Ina och Majlis, båda superduktiga och fina! Ina reds på kandar och orkade galoppera 3 varv i vänster förvänd galopp!

onsdag: Jag och Ulrika var mkt effektiva och hoppade Ina+Majlis INNAN Uffeträningen (måste åka senast 10 för att hinna) och båda var supermegaduktiga! Majlis hade fin bjudning hela passet och Ina flög fram och hoppade som en liten kanin :) Dock kände jag redan på morgonen att jag var öm i huden på hela kroppen vilket var lite mysko. När jag åkte till UPK började jag känna mig lite soggy, men jag trodde att det bara var värmen. När jag kom dit fick jag en ipren ifall det var feber och red träningen, lite trött men det fungerade. Inte direkt så att man känner efter hur man mår när man tränar, då har man ju fokus på annat ;) Lola var duktig iaf, som vanligt! Lite mer spänd än senaste gångerna dock, men jag tror jag vet vad det berodde på, för när vi kom in så ställde hon sig å kissade jättelänge. Usch, då känner man sig så elak att ha tvingat henne jobba massa när hon var kissnödig :(

Var hemma vid 13-tiden iaf och när jag satte mig ner så kände jag hur hela kroppen bara la av. Kände mig helt matt, huvudet dunkade och började få frossa. Skyndade mig in i duschen och sen la jag mig för att vila vid 15-tiden. Vaknade en timme senare och då hade värsta feber-attacken dragit igång. Trots att jag hade tagit flera febernedsättande tabletter hade jag lite över 39 grader! Och har man feber och frossa, då spänner man sig. Och spänner man sig kommer huvudvärken som ett brev på posten. Natten var hemsk då jag vaknade varannan timme av att det gjorde så ont i kroppen. Låg iaf däckad till ca 11 idag. Då tvingade jag mig upp och åt 2 mackor (hade inte ätit på mer än ett dygn då) och sen senare en micro-fiskgratäng. Febern la av mitt på dagen iaf, så bara hals och huvud kvar nu.

Men det här sjukdomsförloppet kunde inte ha kommit sämre i tiden eftersom jag ska tävla i 3 dagar i sträck nu! Har suttit och funderat LÄNGE och till slut kom jag fram till att 3 dar i rad fungerar inte, därför har jag nu ringt och strykit mig med Lola på lördagen, MsvB:3. Känns jättesurt, men om jag överhuvudtaget ska orka med att tävla alls så måste jag åtminstone ha en mellan-vilodag. Så jag kommer prel. att åka imorgon med Ina till Håbo, håller tummarna att jag orkar, och sen på söndag till UPK och hoppar. Hoppningen går iaf lite snabbare och UPK känns så nära! Så hoppas verkligen att kroppen pallar för denna helg. Nog så drygt att jag missar en tävling =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar