tisdag 8 juni 2010

Stallförmiddag


Älskar denna lilla pärla!! Foto: Maha Abdallah

Idag gick jag upp lite tidigare för att ta in Ina och Connie lagom till hovslagarbesöket. Ina ville först inte komma in (hennes grej...) men jag fick fejka lite att Connie skulle gå iväg, då fick hon andra tankar som tur var. 8.30 hade jag de inne. Stod och borstade henne i en halvtimme till hovslagaren kom. Fröken var lite trött så hon var en ängel att sko! Inte för att hon gör mkt väsen av sig annars, men lugnare än vanligt ;) Så nu har hon 4 nya "Grand-Prix-skor" som skiner i takt :)

Medan hon skoddes vaktade Ulrika henne så kunde jag rida ett pass på Majlis under tiden. Hon har nu mognat ännu ett steg efter tävlingen känns det som, då hon orkade gå i en bärigare form redan från början utan att jag måste bära åt henne. Fin i galoppen, la in lite 15-m-volter i vänster som är det svåra varvet, men hon orkade bära ändå. Duktig tjej!

Sen ett varv på åkern i galopp med Ina. Precis lagom för idag! Glad och lagom pigg. Imorgon blir det lite dressyr!

Idag fick jag 3 bilder skickade till mig. Det är Maha Abdallah som fotade lite på mig och Ina under hopptävlingen i söndags. Supermycket tack för dem!


Foto: Maha Abdallah


Foto: Maha Abdallah


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar