måndag 28 juni 2010

Jobb jobb

Idag började min sista jobbvecka för denna sommar. Började 8 och slutade 16. Tyvärr vart det så tajt med tiden på slutet då vi kunde ta ut hästarna lite för sent, så dagen blev lite längre. Detta gjorde att jag inte hann åka till Ina idag eftersom jag skulle iväg sen :/ Men att inte ridas i den här hettan gör nog inte henne så mycket som tur är!

Hovslagaren hade iaf varit där idag och slagit på Connie en ny sko och Catrine meddelade att han hade gett min tappskopåslagning från igår, MVG + ;D Haha, han vågar väl inte annat när jag berättade förut att jag hade honom på vår tappskoutb. i skolan. För på praktiska slutprovet ville han "bara" sätta en 7:a på min skoning eftersom "skon var snett påslagen på hoven". 7p skulle gett VG. Men då kom Roger och sa att det faktiskt var själva benet som var snett, inte skon, och de satte en 9:a istället som gav MVG :D Han kanske fick lite skuldkänslor för det, haha.

Om jag inte hade så ruskigt dåliga leder så skulle jag gärna vilja jobba som hovslagare, för det är himla kul att slå på skor! Och det där med dåliga leder är ingen dålig ursäkt, det är ren fakta...

Nu ska jag gå å sova så att jag orkar upp och jobba imorgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar