tisdag 29 juni 2010

Jag har en speed-häst!

Ina älskar galoppbommar... Hon verkligen älskar dem! Drog fram 4 galoppbommar på diagonalen idag på banan, för att hon skulle få tänka lite grann och jäklar vad hon satsar mot de ;D Hela långsidan innan jag börjar vända börjar hon tagga till. Förr var hon urkass på galoppbommar, satte alla hovar fel, snubblade och kunde inte taxera för 5 öre. Numera när hon blivit så duktig på både bommar och hoppning kör hon en annan stil, hon hoppar STUDS över galoppbommarna, alltid! Hon har sånt tryck i hovarna nu, att jag kan vända henne jättesnävt innan och hon orkar ändå trycka ifrån på alla bommarna :) Gjorde massa tvära vändningar, superbra träning inför piruetterna då hon måste sätta sig med energi. Och nu får jag ju energi helt gratis! Mot slutet gick jag och hämtade 2 hinderstöd och slängde upp sista galoppbommen till ett hinder på ca 90 cm. Skutt, skutt, skutt, hoopp! Busenkelt. Sen är hon så söt, för efter bomserien har hon sån energi och jag tror hon känner sig stark och nöjd, för hon släpper HELT alla spänningar i kroppen, så jag fick låta henne galoppera flera varv efter varje gång vi kom på bommarna :P Sötishäst!

Min gummiboll!

Btw, igår skrev jag ju att hovslagaren tyckte att min tappskopåslagning var bra, men idag fick jag höra att han inte ens hade dragit av min sko när han kom utan lät den sitta kvar! Fanns tydligen ingen anledning eftersom den satt så bra :) Woho, kanske skulle starta "Emilies tappskoservice" ;D

Nu har jag just kikat klart på Skansen på TV. Även om vissa saker är lite sega så hör det ändå sommaren till. Sen vart man glad då Lundin talade om att de hade 7 veckor kvar av programmen, då kändes det som att sommaren faktiskt fortfarande är i full gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar