söndag 3 februari 2013

Bra söndag!

Helgen har varit lagom lugn. Idag har Sandra Ina och går fick hon en vilodag då hon gått hårt hela veckan. Jag hade både lunch- och kvällsfodringen, så jag kunde ändå kontrollera att hon mådde bra både mitt på dagen i hagen och på kvällen då hon kommit in. När jag kom och lunchfodrade stod hon och Aida och njöt i solen. Dock tillräckligt vakna för att gnägga gulligt då de visste att det var dags för lunch!


Idag har jag tränat innebandy och det är lika roligt varje gång! Vi körde i 2 timmar men det gick ändå alldeles för fort, klockan bara rusade iväg... Bra spel och även hårt då många av pöjkarna var toktaggade haha! Jag är "stryktålig" och tycker det är roligt när det blir hårt spel. Dock är det endast min kära bror som vågar tackla mig och det gör han med den äran, så nu sitter jag här med ett snyggt blåmärke på mina revben ;)


När jag kom hem så hade jag tänkt gå till gymmet men kände att jag var för trött att ta mig iväg. Så jag körde 40 minuters styrka hemma istället. Jag har en 12-kilos-hantel, balansbräda samt en fitnessboll som jag gjorde många olika övningar med med fokus på armar, axlar och mage.

Senaste dagarna har känts lite tunga på grund av att jag i fredags blev påmind om en ledsam period jag haft och allt kom tillbaka till mig väldigt fort. Trodde jag hade kommit över allt för länge sedan, men tydligen inte. Vid sådana här tillfällen mår man genast bättre så fort man blir sysselsatt och får andra saker man måste tänka på. Så det är tur att jag har så mycket på gång hela tiden så man inte hinner tänka så mycket :) I detta fallet är det till en fördel.

Nu får det bli en liten promenad i den fina staden, ha en fin söndagkväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar