onsdag 27 februari 2013

Lättad...

Ända sedan jag blev påkörd med bilen för cirka 3 veckor sedan har jag gått och oroat mig för vad försäkringsbolaget skulle komma fram till... Idag har vi fått besked om att de betalar reparationen och vi står enbart för självrisken, helt underbara nyheter!!!

Denna bil ligger mig varmt om hjärtat då den är en STOR del i mitt "team". Utan bilen skulle jag inte hinna leva det liv jag lever; alltså jobba heltid, ha häst för träning och tävling, samt träna mig själv. Bilen är min mammas, men hon sponsrar mig kan man säga så att jag får använda den dagligen vilket jag inte kan tacka henne nog för! Som läget är nu så har jag inte råd att köpa en egen bil. Konstigt va med tanke på att äga en häst är så otroligt billigt ;) Speciellt när man tränar och tävlar...


Nu kommer bilen vara på verkstaden för reparation i cirka 1-1,5 vecka och jag kommer gå, åka buss samt åka "snålskjuts" för att ta mig till jobb, stall och hem. Hade önskat att en stadsbuss hade gått från Fyrislund (där jag jobbar) till Gränby (där jag kan gå från till stallet), men tyvärr finns ingen sådan buss :(

Men jag är så glad att bilen kommer vara fit for fight igen långt innan vår första tävlingsstart!

Vi är många som ingår i mitt tävlings-team, fler än vad man först kommer att tänka på... Och ALLA behövs för att mitt liv ska fungera, oavsett om det handlar om tvåbening eller fyrhjulad :)

2 kommentarer:

  1. 127an går väl från fyrislund till gränby? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, den linjen hade jag helt missat! Tack så mycket för tipset =D!!

      Radera