fredag 22 februari 2013

Rapport gårdagen

Oj vad trött jag var igår på kvällen när jag kom hem...Efter jobb+övertid åkte jag till stallet. När allt stalljobb var färdigt gick jag till ridhuset och byggde upp ett litet räcke som jag ställde på medellinjen. Vi började passet med uppvärmning och sedan galoppjobb. Mycket flytt av framdelen innanför spåret och även en hel del fattningar. Vi tränade fattningar och förvänd i tisdags (på träns) och det kändes stor skillnad nu, riktigt kul! Sedan fick hon jobba på ett bra tag i galoppen. Testade även att samla ihop en hel del med aktivitet då hon känts rätt lat i sitt galopparbete under senaste tiden. Nu jäklar tog hon i och samlade med energi! Jag bytte även varv ett par gånger via ett galoppombyte, och tänka sig, båda bytena vi gjorde till höger (som är svårare) gjorde hon helt rena!! Jag tror inte hon någonsin gjort så bra högerbyten! Lugn innan, rak i kroppen och utan att rusa efteråt, duktiga duktiga häst!


Vi rundade sedan av passet med lite gymnastikhoppning på lilla räcket. Vi tog hindret först på volt i olika storlekar, vänster, sedan höger. Hon kändes mjuk i kroppen och lyssnade fint! I höger hamnade hon dock i ett eget spår när vi närmade oss hindret och hon ville ligga kvar på högersidan hela tiden. Jag upptäckte detta då jag inte fick någon respons på innerskänkeln då jag ville flytta ut henne lite. Så då fick hon minsann vakna till tyckte jag, så jag tvingade henne att hoppa på utkanten istället vilket löste problemet.

Efter det körde vi "8:an, alltså bytte varv över hindret varje gång. Detta är en av Inas favoritövningar och hon är så smidig här min lilla häst. För att göra det roligare och svårare lade jag henne till slut nästan helt diagonalt med hindret, men hon hoppar ju lika bra ändå, om än inte bättre till och med ;)

Stooora frustningar vid avtravningen = Mycket nöjd häst!

För mig var dagen dock inte slut. Väl klar i stallet så körde jag hem och lagade middag. Åt samtidigt som jag bytte om framför TV:n, drack en och gjorde iordning en till proteindrink och knatade sedan iväg till gymmet för en timmes styrkepass. Idag låg fokus på armar, axlar, mage och stabilitet (balansplatta).


Hemma 20.45 och sängen ropade kl 22. Vissa dagar blir verkligen heldagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar