måndag 11 februari 2013

Tappsko och gym

Ina hade tappat höger baksko, den hoven som fortfarande har en hovspricka sen hon var barfota under skadeperioden förra året. Pga att hoven inte är "hel" vågade jag inte rida idag utan väntar tills Sara slagit på en ny sko. Vill INTE att sprickan ska gå upp! Får helt enkelt ta hand om en överpigg häst sedan istället.

Jag var effektiv i stallet och kl 16 var jag på plats i gymmet. Började med 1 timmes styrka i lår, rygg, axlar och armar. Även balansbräda med skivstång och vikter på ett ben som vanligt. Sen kom Johanna strax innan 17-tiden, så jag joinade henne på DanceStep-passet. Denna vecka gick set lite bättre med all koreografi trots att den var ny igen. SVETTIGT blev det i vilket fall :)

Nu är jag hemma och har druckit en proteindrink. Inte helt fel att ha jobb, stall och 2 timmars gympass klart till klockan 18.30! Men nu får det bli dusch, middag och sen slapp i soffan, för det är jag värd tycker jag allt ;)



1 kommentar:

  1. Haha, galning! Själv tycker jag det är tillräckligt jobbigt att orka med stallet varje dag efter skolan :PP

    SvaraRadera