onsdag 27 februari 2013

Träning för Ulrika

Riktigt rolig träning för Ulrika ikväll! Jag red på träns för att jag märkte att hon var pigg efter en dags solande. Blir något jobbigt för Ina med för mycket energi i kroppen, då blir det dubbelt kaos om hon har en stång i munnen...

Vi började med galoppjobb på en större volt för att hitta form och takt. Hon kändes ganska bra där redan från börja, framsteg! Sedan en övning i galopp med sluta in till kvartslinjen, rakt fram och sedan tillbaka till spåret i skänkelvikning (i galopp). Alltså bibehöll man samma ställning genom hela övningen. Vi gjorde en liknande övning i trav med skänkelvikning till kvartslinjen, öppna rakt fram för att sedan gå ut i sluta till väggen, jobbigt sa Ina, men nyttigt! När man sedan gick in på vanligt böjt spår var hon mjuk och fin i sidan och spårade mycket bra!
På slutet red jag igenom galoppdelen från LA:3an. LA:3 är förnyat i år och har fått en väg som liknar MsvC:1an, fast det är svagare tvärning. Det var lättare att förstå vägen då man red den istället för att se den på papper! Ina gick som en klocka i sitt fövända arbete. Hon har dock börjat bli lite lat i bakdelen efter den svåra svängen och man kommer ut på raksträcka igen. Ulrika nämnde då att det är lättare att "luta sig" på ena bakbenet på böjt spår i förvänd, medan det inte går att "fuska" för henne på rakt spår = jobbigt! Så jag får rida väldigt ordentligt och ligga 5 steg före henne på rakt spår. Men går hon på tävling lika bra som hon gör på träning nu i den förvända kommer hon få höga poäng :)

Träningen kändes riktigt bra och vi såg väldigt fina ut sa Ulrika =D Vi invigde även ett av schabraken jag köpte på Gekås (Ullared) förra året. Vi tog det gul/gröna och det blev en fin färgklick tillsammans med min rosa tröja. Våren är här, fram med färgskalan!!




Typiskt Ina, ska alltid stå och vila på ena bakbenet haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar