onsdag 18 augusti 2010

3 hästar senare

Idag har det varit fullt schå från morgon till sena e.m. men jag ska försöka sammanfatta det i ett kortare inlägg så det inte blir en roman...

Ina- Uffeträning på UPK. Dryg 3/4 av timmen, blev super på slutet, då släppte allt :) Ö.g, sidan, sidvärtes, hörn, enkla byten, ökn. mm. En riktig bra träning! Skulle nog inte kunnat få igenom hennes drygheter hemma på lilla banan, mkt bättre med stort och rymligt ridhus till det! På hemvägen stannade jag och Catrine på McDonalds och åt lunch (skulle bli en lång dag) + stannade på Citygross och försökte köpa hem havre (fortfarande slut :@). Så Ina fick stå och sova i transporten under tiden, bra träning!

Majlis- Markarbete/hoppning m. bomhinderstuds, alltså bom, hinder, bom, hinder, bom osv. Jättefin och duktig tjej som, till skillnad från innan sommaren, nu klarar av att lösa problem mkt bättre själv! Förr fick jag alltid lösa alla konstigheter som kom upp, men nu är hon mkt mer på G och vill verkligen göra rätt!

Penso- Glad och pigg häst!! Superfin kändes han i galoppen med (som annars kan vara lite jobbig för honom). Övn. vi red, samma som m Majlis, var super för honom eftersom han hoppar mest med fart ;) Nu var han tvungen att vänta in bommarna så jag fick lägga honom rätt sedan mjukna. Flög över sista som var en oxer. Riktigt fin!!

När jag tillslut efter nästan 9 timmar i stallet kom hem, låg mitt väntade paket på min säng :D Detta var som låg i:







En Kingsland-dunväst, köpt via Hästnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar