fredag 20 augusti 2010

Tävling imorgon!

Imorgon åker jag och Ina till Jump Club (utanför Enköping) och ska rida en LB:2 + LA:3. Det är Ingvarsdotter och Simson som dömer och det är jag jätteglad för! Då vet jag nämligen att jag kommer kunna få en rättvis bedömning och poäng, även om det inte går bra!

Ska snart åka till Ina för att rida igenom högersidan + bada henne och putsa grejer. Håller på att "gå igenom" LB:2an för tillfället. Har ridit det programmet två gånger tidigare, 2007 och 2008, så har det tyvärr inte i minnet (finns ju 13 andra program där redan.......)

Kan passa på att bjuda på en film om hur Ina är att lasta :) Ibland är hon praktisk, min lilla dam!

2 kommentarer:

  1. Varför tar du bort bommen bakom henne innan du fällt ner?

    Tänker mest på säkerheten där...

    SvaraRadera
  2. Det gör jag med. Alla hästar har ju sina egna individuella problem och fördelar. En gång när Ina skulle lastas av så blev hon rädd och började backa, sänkte rumpan och kom UNDER bommen, och fastnade där! Hon satt fast kanske 10 sekunder, men det kändes snarare som 10 timmar... Hon fick sig en törn i ryggmusklerna, annars var hon helt oskadd när vi fick loss henne. Men ända sedan dess har hon blivit smått panikslagen efter att vi fällt ner luckan, hon känner efter och märker att bommen är där. Tar vi däremot bort bommen innan vi fäller ner luckan så känner hon efter med rumpan, sen står hon still ända till att jag har flyttat mellanväggen + sagt till att det är ok att börja gå.

    Så för Inas del är det säkrare att ta bort bommen innan, då står hon still och är lugn, än att låta den vara kvar eftersom hon blir panikslagen. Men avlastning i "allmänhet" vill jag också ha kvar bommen av säkerhetsskäl. Ina är bara ett undantag som bekräftar regeln :)

    SvaraRadera