torsdag 19 augusti 2010

Ett spännande paket till...

Idag fick Ina göra ett galoppjobb på en av våra större ängar. Trodde att hon skulle vara trött efter gårdagens träning, men icke. Hon var nästan ännu mer taggad än vanligt, så 2 varv i galopp var perfekt för damen idag! Fick duscha bort all lera sen, njöt i duschen :)

I e.m. startade mina ordinarie lektioner igen på UPK. Jag har kvar min "gamla" grupp som nu är P5a (de har jag haft från scratch, alltså P1, nybörjare) och mina P7or har spridits ut till andra grupper, så nu har jag dessutom en helt ny P1a. Idag var det bara rundvisning och teori som stod på schemat för dem. Jag visade bl.a. hur man går in till en boxhäst och valde Muskot. Tänkte visa hur man först skulle hälsa, sedan klappa lite på rumpan för att sen gå fram till huvudet. Bara det att Muskot är så kelen av sig att han kommer fram självmant och vill gosa. Haha, inte mycket "så här kan hästarna göra" där inte ;) Sedan hade jag Calippo som sadlings- och tränsningshäst (visa) och även han var alldeles för snäll för att kunna visa på ;) När jag skulle visa hur man skulle hålla bettet i handen och lägga det vid hästens mun, ja då sänker Calippo huvudet snällt för att hjälpa till och gapar stort. Jag försökte då sänka handen ytterligare för att kunna visa lite mer, men då sänker sig Calippo ännu längre ner och grabbar helt enkelt tag om bettet själv. Han tyckte väl att jag var väldigt trög som tog bettet längre och längre bort haha.
Vi har många fina "gamlingar" kvar som verkligen kan sitt ridskolejobb och de är GULD värda!! Calippo t.ex. är 21 år i år och har varit på UPK sedan 5 års ålder! Så han kan sitt jobb minsann!

När jag kom hem sedan väntade mitt ANDRA spännande paket i brevlådan...... :)






En brun Victor Hugo-kavaj!

Köpt till vrakpris via Hästnet





1 kommentar:

  1. Åh, den kavajen var supersnygg verkligen!!! Tyvärr sitter VH-kavajerna inget vidare på mig. :o(

    SvaraRadera